torsdag 25 februari 2010

grattis mamma !

idag fyller min älskade mamma år så först vill jag säga grattis till henne.
sen tänkte jag berätta om min dag för alla som är idel öra. hade först teater och ja, det var roligt faktiskt. jag satte en läskigt hemsk ton i ett stycke som jag skulle sjunga, men det gör ju ingenting. det var ju roligt ändå och det var roligt att slå på tamburinen. det känns som det arbetet går framåt, men det är ju långt kvar.
ANYWAY, efter det var det teaterhistoria, jag har lite svårt att koncentrera mig på de lektionerna. desto lättare har jag att rita fina små bilder och häftstift.
och sista lektionen var rörlig bild, som speciellt när man arbetar med den uppgift vi gör nu, känns som en alldeles för lång lektion. men det gick bra och ändå ganska fort.
efter det fick jag den stora äran (nej, det var ingen stor ära) att vänta på bussen eller tåget. jag visste inte riktigt vad, men det blev att jag fick ta tåget hela vägen hem. jättebra, för jag är trött på att behöva ta ersättningsbussar.
och hemma här har jag ätit tillsammans med mamma och pappa och nu ikväll ska jag kolla vilka kläder jag ska tvätta men annars ingenting! förutom att gratta mamma.

Inga kommentarer: